Myšlenka na oddělení prostoru výfuků v trupu obřího akrobatu není nová - v různých obměnách má ve svém modelu něco podobného poměrně hodně pilotů. Cílem je zamezit přehřívání trupu od sálavého tepla z výfuků a zlepšit chlazení výfuků. Já jsem u svého modelu Extra 330SC 41% oddělil prostor výfuků jednoduchou krabicí z topolové překližky tl. 3 mm. Součástí krabice je i držák výfuků z překližky tl. 5 mm a segmentů ze silikonové hadice 20/2. Vzduch pro chlazení výfuků vstupuje do krabice kolem výfuků a vystupuje štěrbinovými otvory na dně trupu.

Nepříliš intenzivní (ale potřebnou) výměnu vzduchu ve zbytku trupu zajišťuje jeden otvor o průměru 30 mm v horní stěně motorového domku. Vzduch pak vystupuje z trupu otvory ve stevenu směrovky. Zdá se, že chlazení funguje tak, jak má - po přistání jsem na výfucích nikdy nenaměřil vyšší teplotu, než cca 50°C a ve zbytku trupu je teplota přibližně stejná, jako teplota okolí.

Vše je zřejmé z několika následujících fotografií:

Pro F3M.cz sepsal Laďas